Pasen 2009

Posted on 10 april 2009

8



De woonboulevard en de autoshowroom: in het paasweekend worden ze zoveel mogelijk gemeden. Dat blijkt uit het paasonderzoek van Marktplaats.nl onder 870 respondenten. 1 op de 2 respondenten heeft geen zin in de drukte bij de woonboulevard of autoshowroom. En ruim 55% geeft de voorkeur aan de eigen familie in plaats van de schoonfamilie. Marktplaats.nl, opgericht in 1999, was een van de eerste websites die zich volledig richtte op rubrieksadvertenties.

Flitsbezoek

Als de keuze tussen eigen familie of schoonfamilie is gemaakt, probeert een vijfde van de respondenten er een flitsbezoek van te maken, met slechts een kopje koffie of een glaasje wijn. Ruim een kwart laat de familie liever helemaal links liggen, en spreekt iets af met vrienden.

Versieringen

‘Als je naar de resultaten van dit onderzoek kijkt, zou je kunnen zeggen dat het karakter van Pasen verandert. Pasen wordt zeker wel gevierd, maar op een eigentijdse manier, en lang niet altijd met familie’, aldus Eugenie van Wiechen, managing director eBay Nederland en Marktplaats.nl. ‘Bijna 60% van de respondenten gaat met Pasen niet naar de kerk, maar ruim 40% versiert het huis wel met paasartikelen.’  

© 2009 Het Financieele Dagblad
Posted in: Méli-Mélo