Opinie-De schietpartij op een Duitse middelbare school

Posted on 12 maart 2009

6



 
Sommige tieners voelen zich niet thuis op school, in de maatschappij, zijn vaak gepest en hun woede komt tot uiting door het vermoorden van mensen,. Het is een daadstellen, vinden ze, om opgemerkt te worden en bloedig wraak te nemen. Vroeger gebeurde dat vaker in Amerika, maar nu ook in Europa, zoals Finland en Duitsland. Het individualisme heeft tot een harde samenleving geleid, de jeugd raakt beinvloed op school, via televisie  en internet door allerlei denkbeelden, die je maar moet verwerken! En de opvoeding schort soms, ouders brengen het begrip respect niet goed over, vind ik, neem bijv die buschauffeurs die getreiterd worden door de jeugd en het zat zijn. Wat doen die ouders, weten ze ervan af…..  Als je ouders niet deugen, heeft dat zijn weerslag op het gedrag van kinderen. Maar de meeste ouders doen hun best hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden. Bij ons in de wijk zie je goed opgevoede jeugd, maar ook hondsbrutale schoffies die het leuk vinden mensen te jennen. Ik heb in het verleden een keer gehad dat ik werd gediscrimineerd, ze hadden het op me gemunt en de ouders vielen mij aan, niemand hielp mij toen. Want ik had een jongen, die trouwens al met 10 jaar een strafblad had, een oorvijg gegeven……..
 
 
Posted in: Méli-Mélo