Geen tijd

Posted on 8 februari 2009

0



 

Geen tijd

 
Druk, druk, druk ! Geen tijd!
 
Door: Arthur Janssens
 
Als je iemand iets vraagt, hoor je negen van de tien keer: "Ik heb geen tijd, m’n agenda zit vol, ik heb nauwelijks tijd om adem te halen, zelfs in het weekend heb ik veel verplichtingen." Oh wat hebben we het toch druk!!!" Om met de deur in huis te vallen, het is negen van de tien keer, nonsens, lariekoek, gewoon een leugen. Het kan gewoon niet kloppen, want elk mens waar ook ter wereld heeft de beschikking over 24 uur. Hoe je die 24 uur vult dat is je eigen keuze!! Je bent geen slachtoffer van je agenda maar slachtoffer van je eigen keuzes. Als klein kind hadden we alle tijd van de wereld. Op school kwam de tijd dat we moesten gaan plannen om ons werk af te krijgen. Toen we gingen werken kregen we een drukker sociaal leven, met afspraken die onze agenda vulden. Tot deze agenda vol raakte, overvol. Geen tijd meer voor iets of iemand. Ik hoor de “ja maar’s” al op de achtergrond want het is toch wel erg druk. En de druk is te voelen daarom zitten we nu met de handen in het haar.
Het lijkt wel of we verslaafd zijn aan onze agenda, want het lukt niet om het patroon te doorbreken. Ik denk dat iedereen die dit leest zichzelf hierin wel herkent. Maar bedenk nu dat je al een minuut  hebt besteed aan het lezen van dit logje, tijd die je ook aan iets anders had kunnen besteden. Conclusie: jij  bent het die de 24 uur van de dag indeelt en niet je agenda. Denk er maar eens over, dat scheelt een hoop tijd!
;

Posted in: Méli-Mélo