Even voorstellen!

Posted on 8 januari 2009

4



Als eerste bijdrage aan deze space, wil ik me even voorstellen. Ik ben Ada, (aka Bruelly bij sommigen van jullie al bekend) 58 jaar en behalve heel veel andere dingen ook vooral moeder van vijf kinderen (met aanhang) en sinds drie en een halve maand oma van een prachtige kleinzoon.
Ik ben heeeeel vroeger bibliotheekassistente geweest en tot een jaar of acht geleden concierge op een basisschool. Toen ben ik in de WAO beland en sindsdien ben ik thuisvrouw met enige beperkingen.
 
Qua interesse ben ik een alleseter en het is dus moeilijk kiezen welke specialiteit ik hier zou moeten gaan vertegenwoordigen. Uiteindelijk bedacht ik dat de onderwerpen: muziek,dans en film mij het leukst leken en die categorien hier ook nog niet vertegenwoordigd waren.
De belangstelling voor muziek is mij van jongs af aan met de paplepel (vrnl.opera) ingegeven en in eerste instantie heb ik Duits en Frans geleerd via de schlagers van mijn zus,die idolaat was van Rex Gildo (totdat ze hem op Schiphol met mascara op zijn wimpers zag) en mijn idool Adamo! De liefde voor het Franse Chanson en Patrick Bruel in het bijzonder(hence the name!), is nooit meer overgegaan en ik heb dan ook een aardige collectie Franse muziek. Maar mijn smaak is ruim en met een dochter in de radiowereld blijf je goed op de hoogte!
De dans is ook een groot deel van mijn leven, niet in de laatste plaats omdat twee van mijn kinderen respectievelijk danser en dansdocente zijn .En ooit heb ik toch ook op ballet gezeten.
 
Dan film: vooral verfimingen van Dickens boeken en de vroege musicals met o.a Gene Kelly hebben mijn verslaving getriggerd. En verzamelaar als ik ben staan er naast de boeken en de cd’s dus veel dvd’s in mijn kast! Inmiddels is mijn smaak trouwens wel diverser.
Ik hoop dus ook van tijd tot tijd mijn verslavingen aan jullie door te geven via dit kanaal.
 
groeten van mij
 
Posted in: Méli-Mélo